top of page
חיפוש

טיפ 1# קו מתאר צבעוני

עודכן: 8 בינו׳

חייבת לומר שפעם אני שאלתי איך עושים את זה וזה ממש האיר לי דרך צביעה חדשה ושונה שמזכירה ציורים וקטורים ולא רק! ולשאלה: " אם כבר מדברים יש לי שאלה, ראיתי בגלריה שלכם שהרבה מהציורים שיש להם צביעה רכה ויפה מאוווד! בלי קווי מתאר בולטים וכו'.. איזה צביעה אתם עושים בשביל זה? " ובכן אשתדל לענות על השאלה בהצמדות ממש בע"ה. כאשר ארצה לשנות את צבע הקו לפי הפריט הצמוד לו, למשל- פנים או שיער: א. מומלץ! רק לאחר גמר הציור כולו. ב. כמובן, אחרי צביעה. ג. יותר ממומלץ, לשכפל את שכבת הקו שיהיה גיבוי על כל שינוי שלא יבוא... (כמובן לכבות את השכבה ולא להשאיר כפילות שכבה). בחלון השכבות יש סרגל פונקציות שמשמש לדברים שונים.

חלונית שכבות

אחת הפונקציות היא מנעול- הנועל את השכבה, ולידו מנעול קטן יותר על רקע ריבועי פיקסל ריקים. המנעול הזה נועל את כל הפיקסלים השקופים בשכבה, ולכן כשאצבע על שכבה כזו הצביעה תופיע אך ורק על הקווים הקיימים. טריק שלא תצא הצביעה מהקווים 😉

מנעולי שכבות

נעמוד על שכבת הקו ונלחץ על חברנו המנעול הקטן.

נועל פיקסלים שקופים

כעת, ניתן לבחור איזה סוג של מברשת שתרצו- רכה/ קשה/ עיפרון/ עט/ דלי מה שנוח לכם. ולבחור את הצבע המתאים לאזור הצמוד לקו, ופשוט לצבוע!

דוגמה 2

דוגמה 1

* המלצה שלי למעברים רכים וחלקים בין צבעים ואיזורים שונים, להשתמש בכלי רך או לחילופין להיעזר בכלי הבלנד.

בלנד

דוגמה 3

*היערה חשובה: הטריק הזה אפשרי רק על ראסטר לייר, ולא על וקטור לייר. ________________ איך ניתן לשנות צבע קו בשכבה וקטורית? כיוון ששכבה וקטורית שונה במהותה משכבת ראסטר, ראו כאן את ההבדלים ביניהן, הדרך היחידה שמצאתי שעובדת גם בה וגם בשכבה רגילה (ראסטר) זה באופן הבא:

דבר ראשון נבחר את הצבע איתו אנחנו רוצים לצבוע את הקו, לצורך הדוגמה - הקו שלי אדום ואני רוצה לשנות לכחול.

שנית, נוודא שאנחנו על שכבת הקו הרצויה, ובתפריט העליון נלך ללשונית Edit

המחשת הסבר

בתפריט שייפתח כעת אני יורדת בערך לאמצע, להגדרה: Convert to drawing color (H)

תפריט EDIT

והופ! הקסם קורה


מקווה שפוסט זה הועיל לכם. אם נתרמתם מהפוסט, אשמח שתשאירו לי תגובה כאן למטה 😊

99 צפיות4 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
לוגו העסק ציור עם לב
bottom of page